تزریق ژل و بوتاکس یکی از روشهای جوان سازی پوست + دوره آموزشی و مدرک بین المللی

 

امروزه کمتر کسی است که از تزریق ژل و بوتاکس بی اطلاع باشد. هر کسی که به دنبال جوان سازی پوست هست، حتما با مقوله ژل و بوتاکس هم آشنایی دارد. این دو روش که شباهت های زیادی با یکدیگر دارند، هر دو از روشهای جوان سازی پوست به حساب می آیند.

شاید به همین دلیل است که این سوال پیش آید که تفاوت ژل و بوتاکس چیست؟ هرچند این دو روش شباهت های زیادی با یکدیگر دارند ولی یک سری تفاوت های اساسی نیز دارند که انتخاب مناسبترین روش، باعث سردرگمی افراد میشود.

ما قصد دارید در این مقاله از جزئیات هر کدام از این دو روش صحبت کنیم و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم. اگر شما هم علاقه مندید که در مورد تفاوت بوتاکس و ژل بیشتر بدانید با ما همراه باشید. در صورت تمایل میتوانید در تیراژه بیوتی از خدمات تزریق ژل و بوتاکس بهره مند شوید و یا در دوره های آموزشی ژل و بوتاکس ما شرکت کنید. برای شرکت در دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس از طریق صفحه ارتباط با ما، از راههای ارتباطی موجود استفاده کنید.

تزریق ژل و بوتاکس در قسمت های مختلف

بی شک دانستن تفاوت بین تزریق بوتاکس و ژل چیست، کمک میکند تا راحتتر و مطمئن تر تصمیم گیری کنید و تشخیص دهید که برای شما کدام روش مناسبتر است. در حقیقت تزریق بوتاکس همان تزریق ژل است و هیچ تفاوتی از لحاظ سازوکار و کاربرد آنها وجود ندارد. بنابر آمارهای جهانی در حال حاضر تزریق بوتاکس پرطرفدارترین روش زیبایی کم تهاجم در دنیا شناخته شده است و سالانه هزاران نفر از این روش استفاده میکنند.

تزریق بوتاکس در زمینه های زیبایی و درمانی کاربرد فراوان دارد و بعضی از افراد برای درمان میگرن، عرق شدید و یا سایر موارد درمانی دیگر از این روش استفاده کنند. اما رایج ترین و مهمترین کاربرد تزریق بوتاکس را میتوان در زمینه چین و چروک دانست که تا حد زیادی باعث برطرف شدن چین و چروک میشود و چهره ای جذاب و شاداب‌تر را به شخص هدیه میدهد.

تزریق ژل و تزریق بوتاکس در استانبول

تزریق ژل و تزریق بوتاکس در استانبول

تزریق ژل نیز یکی از متداولترین روشهای غیرتهاجمی زیبایی در دنیا است که طرفداران زیادی در جهان به خود اختصاص داده است و در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.یکی از عمده ترین کاربردهای تزریق فیلرف افزایش حجم و رفع چین و چروک است.

 اگر چه تزریق ژل مشابه تزریق بوتاکس در زمینه درمان هم کاربرد دارد اما مهمترین کاربرد آن را میتوان برجسته کردن و حجیم کردن ناحیه هدف و به دنبال آن رفع چرک و چروک و خطوط موجود در آن ناحیه دانست.

روش های تزریق ژل و تزریق بوتاکس

همانطور که میدانید روشهای تزریق ژل و بوتاکس بسیار شبیه هم هستند و خیلی با هم متفاوت نیستند. مراحل کار را به طور کامل در ادامه شرح میدهیم. باید در نظر داشته باشید که این مراحل، مراحل استاندارد و ضروری تزریق ژل و تزریق بوتاکس میباشد و ممکن است بعضی از پزشکان بنا به سلیقه و تجربه شخصی از متد خاص پیروی کنند که با روش ذکر شده تفاوت‌هایی داشته باشد که طبیعتا این امر بدیهی است.

روند تزریق بوتاکس

جهت تزریق بوتاکس، پزشک معالج ابتدا ناحیه مورد نظر را با دقت معاینه میکند تا با بررسی ناحیه مورد نظر مطمئن شود چه میزان به داروی بوتاکس جهت تزریق نیاز است و برای حصول بهترین نتیجه، تزریق در چه نقاطی باید انجام پذیرد. در مرحله بعدی پزشک با استفاده از داروی بی حسی موضعی، محل مورد نظر را بی حس میکند که زمان فروکردن سرنگ به منطقه مورد نظر دردی احساس نشود. در آخرین مرحله که مهمترین مرحله تزریق بوتاکس میباشد، پزشک داروی بوتاکس را به صورت هدفمند و با ظرافت و دقت خاصی به نواحی هدف تزریق میکند و با تکمیل این مرحله فرآیند تزریق بوتاکس پایان می‌باید.

آموزش تزریق ژل و بوتاکس با مدرک معتبر بین المللی

آموزش تزریق ژل و بوتاکس با مدرک معتبر بین المللی

روند تزریق ژل

مراحل تزریق ژل نیز بررسی ناحیه هدف توسط پزشک در ابتدای شروع کار، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و پزشک در این مرحله با بررسی دقیق مقدار ژل مورد نیاز جهت تزریق را تشخیص میدهد. همانند تزریق بوتاکس مرحله بی حسی انجام می‌پذیرد و نهایتا پزشک اقدام به تزریق ژل در ناحیه هدف میکند.

تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه تیراژه بیوتی

تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه تیراژه بیوتی

تکرار تزریق باید چند وقت یکبار انجام شود ؟

همانطور که میدانید دو روش تزریق ژل و تزریق بوتاکس جهت از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و نقش مهمی در زیباسازی و جوان سازی چهره افراد دارند. تزریق ژل و بوتاکس یک امر مادام العمر نیست و نیاز به تزریق مجدد است. این زمان بستگی به موارد زیر دارد:

– شرایط بدن و سرعت متابولیسم فرد

– سن متقاضی

– نوع ماده مصرفی

– حجم ماده مصرفی

– چگونگی مراقبت و نگهداری پس از تزریق

به طور میانگین مدت ماندگاری این محصولات بین ۴ ماه تا یکسال متغیر است که پس از این مدت در صورت تمایل می‎توانید اقدام به تزریق مجدد نمایید. گاهی اوقات نیز جهت دریافت نتیجه مطلوب، لازم است عمل تزریق در چند مرحله انجام شود که تشخیص این موضوع به صلاحدید پزشک بستگی دارد.

آموزش تزریق بوتاکس و ژل در آکادمی تیراژه بیوتی

آموزش تزریق بوتاکس و ژل در آکادمی تیراژه بیوتی

نکات مراقبتی بعد از بوتاکس و ژل

همانطور که پیشتر گفتیم تزریق ژل و بوتاکس یک درمان زیبایی محبوب برای صاف کردن چین و چروک و خطوط روی پوست است، مهم نیست که برای چه چیزی از بوتاکس یا ژل استفاده می‌کنید، به هر جهت چند نکته کلیدی مراقبت پس از بوتاکس و ژل وجود دارد که می‌تواند به جلوگیری از کبودی کمک کند و اطمینان حاصل کنید که نتایج مناسب خود را دریافت می‌کنید.اینجا به چند مورد از مهمترین آنها اشاره کرده‌ایم.

• به مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق از فعالیت‌های شدید بدنی خودداری کنید، ولی حدودا یکساعت بعد از تزریق بوتاکس میشود برای رسیدن به نتیجه مطلوب، با بالا بردن ابروها یا اخم کردن و لبخند زدن محل تزریق را نرمش داد.

• سعی کنید به مدت ۱ تا ۳ روز به ناحیه آسیب دیده هیچ فشاری وارد نشود.

• به مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق، از الکل و مصرف سیگار استفاده نشود.

• تا ۲۴ ساعت به پوست خود استراحت دهید و مطلقا از هرگونه عمل زیبایی، آرایش کردن، استفاده از لایه بردار روی ناحیه آسیب دیده پرهیز کنید.

• حداقل به مدت ۴۸ ساعت، منطقه آسیب دیده را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

• از پزشک خود بپرسید که آیا باید دستورالعمل‌های اضافی را نیز دنبال کنید یا نه؟ برای مثال، اگر در حال حاضر داروهایی را برای بیماری‌های غیرمرتبط مصرف می‌کنید، از پزشک خود بپرسید که آیا ممکن است بر مراقبت‌های پس از بوتاکس شما تأثیر بگذارد. این موضوع را جدی بگیرید و حتما انجام دهید حتی اگر داروها روی نواحی که تزریق کرده‌اید تأثیر نگذارند.

مدرک معتبر بین المللی تزریق ژل و بوتاکس

مدرک معتبر بین المللی تزریق ژل و بوتاکس

تفاوت های بین ژل و بوتاکس

۱٫ مهمترین تفاوت بین تزریق ژل و بوتاکس نوع ماده پرکننده برای انجام تزریق است. ژل یک ماده شیمیایی سنتز شده است که از ترکیبات مختلف به دست می‌آید و بوتاکس نوعی سم بوتولینوم است.

۲ک مکانیزم عمل این دو نیز با هم تفاوت دارد. ژل، برای تامین حجم از دست رفته پوست مناسب بوده و چین و چروک‌ها را پر می‌کند ولی بوتاکس از طریق اعمال فلج موقت در ناحیه هدف، از حرکات عضلات جلوگیری کرده و در نتیجه از این پس پوست چروکیده نمی‌شود.

ماندگاری بوتاکس و ژل

موضوع مهمی که در مورد تزریق ژل و بوتاکس برای کاندید‌های انجام آن اهمیت دارد، مدت زمان ماندگاری آن‌ها است. ماندگاری ژل و بوتاکس به عوامل متعددی مثل کیفیت ژل و یا بوتاکس، حجم مورد استفاده، شرایط بدنی شخص و موارد مختلف دیگر از این قبیل بستگی دارد.

در حالت کلی هر دو روش ماندگاری بین ۶ تا ۱۲ ماه را دارند. به منظور رسیدن به بهترین نتیجه با ماندگاری بالا توصیه می‌شود در انتخاب کلینیک تزریق ژل و بوتاکس دقت کنید چرا که کلینیک‌های معتبر با استفاده از بهترین برند‌های ژل و بوتاکس در رسیدن به نتایج مطلوب و ‌ایده‌آل در کنار شما خواهند بود. کلینیک زیبایی رز با ارائه خدمات باکیفیت در محیطی کاملا استاندارد یکی از بهترین‌های ایران در این زمینه است.

تزریق بوتاکس برای اکثر قریب به اتفاق افراد با نتایج بسیار درخشانی همراه بوده و قادر به برآورده کردن بسیاری از انتظارات منطقی آن ها از این روش جوانسازی پوست می باشد. شما بعد از ۷ روز می توانید نتایج ابتدایی تزریق را به وضوح مشاهده کنید.

عوارض نامطلوب که شامل مقداری کبودی و تورم هستند کاملاً گذرا بوده و حتی این امکان وجود دارد که در شما بروز نکرده و آن ها را احساس نکنید.

البته باید بگوییم ممکن است بوتاکس در برخی افراد مبتلا به بیماری و مشکلات خاص، اثر بخشی لازم را نداشته و نتواند کار خود را به درستی انجام دهد. به همین دلیل و به منظور جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی لازم است قبل از تزریق بوتاکس شرایط پزشکی تان به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که این روش نیاز به ریکاوری و گذراندن دوران نقاهت نداشته و فرد بلافاصله بعد از انجام آن می تواند به زندگی روزمره خود بازگردد.ماندگاری نتیجه تزریق بوتاکس در هر فرد متفاوت بوده و به ویژگی های بدنی او بستگی دارد اما مدت زمان ماندگاری این روش را به طور کلی می توان ۴ تا ۱۲ ماه معرفی کرد. پس از این مدت زمان و در صورت تمایل برای حفظ نتایج باید مجدداً تزریق را تکرار نمایید.

دوره آموزشی ژل و بوتاکس تیراژه بیوتی

دوره آموزشی ژل و بوتاکس تیراژه بیوتی

ایمنی در تزریق بوتاکس و تزریق ژل

افراد زیادی همواره از ایمن بودن تزریق بوتاکس و تزریق ژل هراس دارند و تصور می‌کنند که انجام تزریق بوتاکس و ژل برای سلامتی آن‌ها خطری جدی محسوب می‌شود. تزریق بوتاکس و تزریق ژل هردو یکی از اقدامات زیبایی در جهان به شمار می‌آیند که توسط اکثر سازمان‌های بهداشت و درمان از جمله سازمان بهداشت و درمان آمریکا FDA مورد تایید قرار گرفته است. سالانه هزاران نفر تزریق بوتاکس و تزریق ژل را انجام می‌دهند و هیچ مشکلی برای آن‌ها به وجود نمی‌آید.

البته تزریق بوتاکس و ژل دارای عوارض جانبی بعد از تزریق هستند اما عمده این این عوارض موقتی بوده و بعد از دو الی سه روز به کلی رفع می‌شوند. اما مهم‌ترین عاملی که در ایمن بودن و عدم داشتن خطر جدی برای سلامتی نقش به سزایی دارد، داشتن پزشک خوب و باتجربه است که قطعا می‌تواند از بروز مشکلات برای فرد جلوگیری کند.

تزریق بوتاکس و ژل به دلیل این که عملی نیازمند دقت و مهارت کافی هستند، باید توسط پزشک خوب و ماهر انجام شوند زیرا در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای شخص داشته باشد.

همچنین برای اینکه در زمان تزریق و در دوره نقاهت دچار مشکل نشوید، باید به تمام توصیه‌های پزشک برای آمادگی قبل و بعد از تزریق ژل و بوتاکس توجه کرده و درصورتی که دچار مشکل شدید، موضوع را با متخصص در میان بگذارید.

چه کسانی نباید تزریق ژل و بوتاکس انجام دهند؟

  • خانم های باردار یا خانم هایی که در دوره شیردهی قرار دارند.
  • افرادی که به دلیل بروز برخی از عارضه ها ماهیچه های صورت بسیار ضعیفی دارند.
  • اشخاصی که به عارضه ها و مشکلات شدید پوستی دچار می باشند.
  • آیا امکان استفاده همزمان از تکنیک تزریق فیلر و بوتاکس وجود دارد؟
  • گاهی اوقات پزشک برای افراد ترکیبی از هر دو روش زیبایی و درمانی را پیشنهاد می کند .هر دو روش جوانسازی قادر به مقابله با عارضه های یری می باشند و در اشخاصی ممکن است برای برطرف کردن چین و چروک ها و فرورفتگی در یک ناحیه از صورت هردو ماده را تزریق کنند .

انتخاب درست بین تزریق بوتاکس و تزریق ژل

پس از نکات و توضیحات ذکر شده در بالا قطعا این سوال برای افراد مختلف ایجاد شده است که چه روشی برای تزریق جهت رفع چین و چروک و فرم دادن به صورت ناسب می‌باشد و با استفاده از آن نتایج بهتری بدست می‌آید.

اما قبل از اینکه شخص تصمیم بگیرد که از تزریق بوتاکس استفاده کند و یا تزریق ژل، بهتر است خواسته‌ها و انتظارات خود را تعیین کند و تمامی نکات و جزئیاتی که دوست دارید پس از تزریق در ظاهر خود ایجاد شود را به متخصص اعلام کند. انتخاب بین تزریق بوتاکس و تزریق ژل کار بسیار دشواری برای هر شخصی است ولی می‌توان با مراجعه به پزشک متخصص و مشاوره با او این انتخاب را آسان‌تر کرد.

پزشک متخصص با توجه به خواسته و انتظارات شما از انجام عمل و اینکه میزان چین و چروک و یا سایر موارد دیگر در پوست شما چقدر است می‌تواند گزینه مناسب را برای شما توصیه کند.

سعی کنید حتما به توصیه پزشک در مورد تزریق بوتاکس و ژل توجه کنید زیرا آن‌ها دارای تجربه بیشتر در این زمینه هستند و تصمیماتی که می‌گیرند عمدتا منطقی و براساس تجربه کاری است که اکثرا دارای نتایج بهتری می‌باشند.

برای اطلاع از هزینه تزریق بوتاکس به نواحی صورت و یا شرکت در دوره های آموزشی تزریق ژل و بوتاکس با کارشناسان تیراژه بیوتی تماس بگیرید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!